گواهینامه ایزو ISO

گواهینامه ایزو ISO

مراجع صدور گواهینامه ایزو ISO

سازمان‌ها و شرکت‌های متقاضی دریافت گواهینامه ایزو باید گواهی مورد نظرشان را از مراجع صدور گواهینامه ایزو ISO یا Certification Body ها دریافت نمایند. مراجع صدور گواهینامه ایزو ISO به دو قسمت تقسیم می‌شوند. سازمان‌ها و شرکت‌ها با توجه اهداف و برنامه‌هایی که دارند با مشورت و گرفتن راهنمایی از مشاوران و کارشناسان مراکز فعال در حوزه صدور ایزو مرجع صدور گواهینامه ایزو مورد نظرشان را انتخاب می‌نمایند. مراجع صدور گواهینامه ISO بین‌المللی و خصوصی هستند. اخذ گواهینامه ایزو ISO از طرف مراجع بین‌المللی به مدت زمان بیشتری و هزینه بیشتری نیاز دارد. اخذ گواهینامه ایزو ISO از طرف مراجع خصوصی در ظرف مدت کوتاهی ( حداقل یک روزه ) و با هزینه کمتری انجام می‌شود. تفاوت عمده دو مرجع ثبت و صدور گواهینامه ایزو بین المللی و خصوصی در ملزم نمودن سازمان‌ها در طراحی، مستندسازی و پیاده سازی استانداردهای ایزو می‌باشد.

انجمن اعتبار دهندگان بین المللی ایزو IAF

سازمان استاندارد جهانی ایزو International Organisation for Standardiztion بعنوان یک سازمان غیر دولتی و بسیار معتبر برای اکثر مشاغل و کسب و کارها در کل دنیا با انجام تحقیقات قوانین و دستورالعمل‌هایی را تنظیم و تهیه نموده است و آنها را در قالب مستندات و استانداردهای ایزو تدوین و منتشر نموده است. سازمان ایزو برای نظارت بر اجرا و پیاده سازی تمامی استانداردهایش، بزرگترین نهاد رسمی و قانونی دنیا را به نام نهاد اعتبار دهندگان بین المللی یا International Accreditation Forum را که در اصطلاح انجمن IAF نیز می‌نامند را تأسیس نمود تا کار اعتبار دهی و اعتبار سنجی مراکز اعتبار دهنده و کشورهای عضو سازمان ایزو را انجام دهد. نکته مهم و اساسی این است که در کل دنیا فقط یک نهاد یا انجمن IAF وجود دارد و هیچ سازمان یا نهاد دیگری همچون ASCB اصلا اعتبار و اصالت ندارد.

مراکز اعتبار دهنده به مراجع صدور گواهینامه ایزو ISO

اکثر کشورهای دنیا برای هماهنگی و یکسان سازی قوانین و استانداردهایی که برای حرفه‌ها و مشاغل کشورشان با قوانین و دستورالعمل‌های جهانی، عضو سازمان استاندارد جهانی ایزو هستند. هر کشور تنها یک مرکز اعتبار دهنده بنام Accerdiation Body دارد که در اصطلاح ایزو با نام AB گفته می‌شوند. کار اصلی مراکز اعتبار دهنده ، اعتبار سنجی مراجع صدور گواهینامه ایزو با همان CB ها هست. البته نهاد‌های AB نیز خود از طرف انجمن IAF اعتباردهی می‌شوند.

مراحل اعتبار سنجی مراجع صدور گواهینامه ایزو

شرکت‌ها و سازمان‌های متقاضی دریافت گواهینامه ایزو فقط با کمی دقت و توجه همراه با آگاهی از اصطلاحات و عبارات مربوط به اخذ گواهینامه ایزو براحتی می‌توانند مراحل اعتبار سنجی و اصالت گواهینامه ایزویی را که دریافت می‌کنند را انجام دهند. مراجع صدور گواهینامه ایزو بین‌المللی و رسمی را بعنوان گواهینامه‌های معتبر و اصیل می‌شناسند. روش تشخیص اصالت بدین صورت است که مرکز اعتبار دهنده به مرجع صدور گواهینامه ایزو را شناسایی کنیم. ابتدا وارد سایت رسمی انجمن IAF می‌شویم.‌ آدرس سایت انجمن اعتبار دهندگان بین المللی WWW.IAF.NU است. نام تمامی مراکز اعتبار دهنده یا همان AB ها در سایت IAF وجود دارد. بعد با پیدا کردن AB وارد سایت آن کشور می‌شویم و در آنجا لیست کامل تمام مراجع صدور گواهی ایزو که بصورت رسمی فعالیت می‌کنند وجود دارد. با پیدا کردن نام CB وارد سایت مرجع صدور مربوطه می‌شویم و کد رهگیری بر روی گواهینامه ایزو را جستجو می‌نماییم با شناسایی کد رهگیری دیگر مطمئن می‌شویم گواهینامه ایزو مورد نظر از اعتبار و اصالت برخوردار می‌باشد.

اهداف سازمان‌ها و انتخاب مرجع صدور گواهی‌نامه ایزو ISO

سازمان‌ها و شرکت‌ها برای گرفتن گواهینامه ایزو و انتخاب مناسب یک مرجع ثبت و صدور گواهینامه ایزو باید اهداف و برنامه‌های بلند مدت و کوتاه مدتی که دارند را در نظر بگیرند. اکثر مجموعه‌های تازه تأسیس و نوپا برای معرفی محصولات و خدماتشان، برای انجام برند سازی و تبلیغات و همچنین سازمان‌هایی که با بودجه کم مواجه هستند از طرف مراجع ثبت و صدور داخلی گواهی ایزو دریافت می‌کنند. سازمان‌ها و شرکت‌هایی که برای حضور در مناقصات مدت زمان زیادی وقت ندارند بعلت اینکه صدور گواهینامه ایزو از مراجع داخلی زمان زیادی نمی‌برد اکثرا متقاضی اخذ گواهینامه ایزو از مراجع ثبت و صدور داخلی می‌باشند. ولی اهدافی همچون ارتقا سطح کیفیت فرآیندهای مجموعه و ورود به بازارهای جهانی و افزایش بهره‌وری سازمان و درنهایت افزایش سود آوری برای یک سازمان، مدیر و مسئول یک مجموعه را ترغیب به اخذ گواهینامه ایزو از مراجع ثبت و صدور بین‌المللی می‌نماید.

مرکز سامان کاران با توجه به اهداف مشتری مداری و جلب رضایت تمام مشتریان و تمام سازمان‌ها و مجموعه‌ها با هر اندازه و هرنوع فعالیتی با چندین مرجع ثبت و صدور گواهینامه ایزو بین المللی و خصوصی قرار داد بسته و کار می‌کند و باتوجه به اهداف و درخواست مشتریان استارت کار صدور گواهینامه ایزو را با مرجع صدور گواهینامه ایزو می‌زند.

 

نحوه اخذ ايزو ارزانصفحه ما را در اینستاگرام دنبال کنید

نظرات (0)

تاکنون هیچ نظری ارسال نشده است

نظرات خود را ارسال کنید

  1. ارسال نظر به عنوان میهمان
پیوست ها (0 / 3)
کوقعیت خود را به اشتراک بگذارید
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

گواهینامه های مهم

نحوه ی اخذ گواهینامه گواهی نامه ایزو ISO و HSE و CE و IMS و رتبه گرید انفورماتیک IT پیمانکاری

media/k2/items/src/873514e130e46a244b5aae0b135db01f.jpg
  نحوه اخذ گواهینامه ایزو نحوه اخذ
media/k2/items/src/ea82697ed9755e975f3c7d735db2070c.jpg
نحوه اخذ گواهینامه HSE نحوه اخذ و دریافت گواهی
media/k2/items/src/05a977f75c8bd421cf67e35678973f79.jpg
نحوه اخذ گواهینامه CE اتحادیه اروپا نحوه اخذ
media/k2/items/src/71ab1197965a26d2e4379f8b23c36ebb.jpg
نحوه اخذ گرید و رتبه پیمانکاری و انفورماتیک نحوه
Template Settings

Color

For each color, the params below will give default values
Black Blue Brow Green Cyan

Body

Background Color
Text Color
Layout Style
Select menu
Google Font
Body Font-size
Body Font-family