نحوه گرفتن گواهینامه ایزو برای رستوران

نحوه گرفتن گواهینامه ایزو برای رستوران

گواهینامه ایزو برای رستوران و فست فود و سالن های غذاخوری امروزه به عنوان یکی از باب ترین مسائلی هست که برای رستوران داران پیش میاید که آیا آنها نیز برای رستوران خود نیاز به گواهینامه ایزو دارند؟ آیا گواهی ایزو برای آنها کارآیی دارد؟ آیا برای حرفه ی آنها گواهی ایزو تعریف شده است؟ چگونه برای رستوران گواهینامه ایزو بگیرم؟ نحوه دریافت گواهینامه ایزو برای رستوران ؟

گواهینامه ایزو چیست؟

در ابتدا لازمست بدانیم گواهینامه ایزو چیست و سپس بدانیم کدام گواهی ایزو برای رستوران مناسب است؟

بسیاری از نهادهای بین المللی به سازمان ها گواهی می دهند و بنابراین راه های جدیدی را برای نوآوری و توسعه تجارت ارائه می کنند. ISO یکی از این سازمان هاست. این استاندارد همچنین تضمین می کند که محصولات و خدمات سازمان مطابق با الزامات مشتری و نظارتی است و بهبود مستمر را نشان می دهد. این یک سازمان مستقل، غیر دولتی و بین المللی است که استانداردهایی را برای تضمین کیفیت، ایمنی، کارایی محصولات/خدمات/سیستم ها ایجاد می کند.

   گواهی ISO همچنین گواهی می دهد که سیستم مدیریت، فرآیند تولید، خدمات یا فرآیند مستندسازی دارای کلیه الزامات استانداردسازی و تضمین کیفیت است.

   این گواهی در بسیاری از زمینه های صنعت، از مدیریت انرژی و مسئولیت اجتماعی گرفته تا دستگاه های پزشکی و مدیریت ریسک ارائه می شود.

سامان کاران کلیه گواهینامه های ISO از جمله ISO 9001 ISO 14001 ، ISO45001 ، ISO 20000 ، ISO 27001 ، ISO 50001 ، و غیره را ارائه می دهد.

گواهینامه های ایزو برای رستوران

گواهی نامه های ایزو برای رستوران را می توان اینچنین طبقه بندی کرد:

ISO 9001 (سیستم های مدیریت کیفیت)

ISO 9001 معیارهایی را برای سیستم های مدیریت کیفیت (QMS) تعیین می کند، اگرچه این ضروری نیست. هر شرکتی علیرغم اندازه (بزرگ یا کوچک) یا زمینه فعالیتش می تواند تحت این ثبت نام کند.

ISO 14001 ( سیستم های مدیریت زیست محیطی )

این گواهی صرف نظر از اندازه، نوع و ماهیت به هر سازمانی تعلق می‌گیرد و در جنبه‌های زیست‌محیطی فعالیت‌ها، محصولات یا خدماتی که سازمان تشخیص می‌دهد می‌تواند با توجه به چشم‌انداز چرخه عمر آن‌ها را کنترل یا تحت تأثیر قرار دهد، اعمال می‌شود.

ISO 45001 (سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی)

این گواهی الزامات هر سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی را مشخص می کند که راهنمایی برای استفاده از آن می دهد. این سازمان ها را قادر می سازد تا مکان های کاری ایمن و سالم را فراهم کنند و از آسیب های ناشی از کار و بیماری های ناخوشایند جلوگیری کنند.

ISO 22000 (مدیریت ایمنی مواد غذایی)

این گواهی توانایی آن را در کنترل خطرات ایمنی مواد غذایی برای اطمینان از ایمن بودن غذا نشان می دهد. این می تواند توسط هر سازمانی صرف نظر از اندازه یا موقعیت آن در زنجیره غذایی استفاده شود.

 

HACCP (نقطه کنترل بحرانی تجزیه و تحلیل خطر)

تجزیه و تحلیل خطر و نقطه کنترل بحرانی یا HACCP یک استاندارد صنایع غذایی است. این یک برنامه سیستماتیک ایمنی مواد غذایی است که توسط صنایع غذایی ایجاد شده است که هر مرحله از عملیات فرآوری مواد غذایی را بررسی می کند. مانند شناسایی یک خطر خاص، اجرای اقدامات کنترلی موثر و رویه های نظارت.

سه استاندارد ابتدایی یعنی ایزو9001 و ایزو14001 و ایزو45001 جزو استانداردهای عمومی لازمه برای رستوران محسوب می شود که از این بین ایزو9001 سیستم مدیریت کیفیت از همه مهمتر و کارآمدتر هست. دو استاندارد ایزو29001 و HACCP دو استاندارد تخصصی حوزه مواد غذایی من جمله رستوران و فست فود محسوب می شوند.

 

پرکاربردترین گواهینامه های ایزو

ISO 29990 (خدمات یادگیری برای آموزش و پرورش غیر رسمی)

این استاندارد ISO یک مدل عمومی برای تمرین و عملکرد حرفه ای با کیفیت ارائه می دهد. همچنین مرجع مشترکی برای ارائه دهندگان خدمات یادگیری (LSP) و مشتریان در توسعه، طراحی و ارائه آموزش، آموزش و توسعه غیررسمی فراهم می کند.

ISO 50001 (سیستم مدیریت انرژی)

این نوع گواهینامه ISO الزامات ایجاد، پیاده سازی، نگهداری و بهبود سیستم مدیریت انرژی را مشخص می کند. هدف از این امر پیروی از یک رویکرد سیستماتیک در دستیابی به بهبود مستمر عملکرد انرژی، از جمله بهره وری انرژی، مصرف انرژی و مصرف است.

ISO 27001 (سیستم های مدیریت امنیت اطلاعات)

این استاندارد ISO الزامات لازم برای ایجاد، پیاده سازی، نگهداری و بهبود مستمر یک سیستم مدیریت امنیت اطلاعات را مشخص می کند. علاوه بر این، همچنین شامل الزاماتی برای ارزیابی و درمان خطرات امنیت اطلاعات متناسب با نیازهای سازمان است.

ISO 20000 (فناوری اطلاعات)

گواهینامه ISO/IEC 20000 یکی از این گواهینامه های استاندارد است که به پیاده سازی یک SQMS کارآمد در شرکت های فناوری اطلاعات کمک می کند. این گواهینامه در سطح بین المللی مورد تحسین قرار گرفته است و اکثر شرکت های فناوری اطلاعات از آن برای افزایش کیفیت خدماتی که به مشتریان ارائه می دهند استفاده می کنند. گواهی ISO/IEC 20000 برای شرکت هایی که در بخش فناوری اطلاعات فعالیت می کنند و خدمات مختلفی را به مشتریان ارائه می دهند اجباری است. کسب این گواهی به آنها در نظارت آسان و بهبود کیفیت خدمات کمک می کند.

ISO 13485 ( تجهیزات پزشکی)

این یک نوع گواهی است که الزامات QMS را مشخص می کند که در آن سازمان باید توانایی خود را در ارائه تجهیزات پزشکی و خدمات مرتبط که به طور مداوم الزامات نظارتی مشتری و قابل اجرا را برآورده می کند، نشان دهد.

ISO 31000 (مدیریت ریسک)

این استاندارد دستورالعمل های خاصی را در مورد مدیریت ریسک توسط سازمان ها ارائه می دهد. این دستورالعمل ها را می توان برای هر سازمان و زمینه آن سفارشی کرد.علاوه بر این، اینها همچنین می توانند در طول عمر سازمان و در هر فعالیتی (از جمله تصمیم گیری در تمام سطوح) مورد استفاده قرار گیرند.

 

نحوه اخذ گواهینامه ایزو برای رستوران

ابتدا با مرکز سامان کاران تماس بگیرید و پس از کسب اطلاعات کافی و مشاوره کاملا رایگان برای شما لیست اعلام قیمت فرستاده می شود و متقاضی محترم با توجه به نیاز خود هر مرجعی را که بخواهد انتخاب می کند و سپس فرم درخواست ایزو برای متقاضی ارسال خواهد شد که این فرم در قالب وورد تدوین شده. متقاضی محترم پس از پر کردن فرم و اطلاعات لازم دوباره فرم را توسط واتساپ و تلگرام برای مرکز می فرستد و پس از اصلاحات کافی و تایید متقاضی فایل به واحد اجرایی جهت اقدامات لازمه ارجاع داده می شود. همچنین شما متقاضی محترم می توانید به طور مستقیم فرم درخواست ایزو را با کلیک روی آیکون زیر دریافت نمایید.

سامان کاران به عنوان یک مرکز معتبر در خصوص استانداردهای ایزو ، انواع گواهینامه های ایزو را متناسب نیاز شما با کمترین هزینه و در کمترین زمان ارائه می کند.

 

نحوه اخذ ايزو ارزانصفحه ما را در اینستاگرام دنبال کنید

نظرات (0)

تاکنون هیچ نظری ارسال نشده است

نظرات خود را ارسال کنید

  1. ارسال نظر به عنوان میهمان
پیوست ها (0 / 3)
کوقعیت خود را به اشتراک بگذارید
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

گواهینامه های مهم

نحوه ی اخذ گواهینامه گواهی نامه ایزو ISO و HSE و CE و IMS و رتبه گرید انفورماتیک IT پیمانکاری

media/k2/items/src/873514e130e46a244b5aae0b135db01f.jpg
  نحوه اخذ گواهینامه ایزو نحوه اخذ
media/k2/items/src/ea82697ed9755e975f3c7d735db2070c.jpg
نحوه اخذ گواهینامه HSE نحوه اخذ و دریافت گواهی
media/k2/items/src/05a977f75c8bd421cf67e35678973f79.jpg
نحوه اخذ گواهینامه CE اتحادیه اروپا نحوه اخذ
media/k2/items/src/71ab1197965a26d2e4379f8b23c36ebb.jpg
نحوه اخذ گرید و رتبه پیمانکاری و انفورماتیک نحوه
Template Settings

Color

For each color, the params below will give default values
Black Blue Brow Green Cyan

Body

Background Color
Text Color
Layout Style
Select menu
Google Font
Body Font-size
Body Font-family