اخذ ایزو ISO اصلی

اخذ گواهینامه ایزو اصلی

استانداردهای ISO مجموعه‌ای از چارچوب‌هایی است که به شما کمک می کند تا کسب و کار خود را به طور موثر اداره کنید. ایزو یک سازمان مستقل و غیردولتی است و حدود ۱۶۸ کشور دنیا عضو آن هستند. این کشورها به عنوان بزرگترین توسعه‌دهندگان استانداردهای بین المللی با جهت رشد تسهیلات تجارت جهانی می‌باشند. با ارائه استانداردهای مشترک بین کشورها به سازمان ها کمک می‌شود تا به حداقل رساندن خطاها و ضایعات، بهره‌وری را افزایش می‌دهد. همچنین با تدوین استانداردهای ایزو امکان مقایسه مستقیم محصولات از بازارهای مختلف فراهم می‌شود و ورود کشورها به بازارهای جدید را تسهیل می‌کند و به توسعه تجارت جهانی بر اساس منصفانه کمک می‌شود. استاندارد‌های ایزو برای حفاظت از مصرف کنندگان و کاربران نهایی محصولات و خدمات تضمین می کند که محصولات تایید شده تا حد امکان با استانداردهای ایزو بین‌المللی مطابقت دارند.

 

مزایای استاندارد و گواهینامه ایزو اصلی

قوانین و دستورالعمل‌های استاندارد‌های ایزو به قدری جامع و کامل هستند که مطابق با نیازهای افراد جامعه تنظیم شده‌اند که برای حمایت از مصرف کنندگان تنظیم شده‌اند. اجرای استانداردهای ISO باعث کاهش هزینه‌ها از طریق بهبود در سیستم‌ها و فرآیندها می‌شوند. افزایش رضایت مشتری با بهبود ایمنی و کیفیت افزایش توانایی و دسترسی به بازارهای جدید را فراهم می‌کند. کاهش تاثیرات منفی را بر محیط زیست دارند. اعتماد مصرف کنندگان با دیدن لوگوی استاندارد‌های بین المللی ایزو اصلی افزایش می‌یابد. اعتماد به اینکه محصولات و خدمات ایمن و قابل اعتماد و باکیفیت هستند با وجود گواهینامه ایزو اصلی افزایش پیدا می‌کند.

 

مراکز ثبت و صدور گواهینامه ایزو اصلی

یک سری از سازمانها و شرکتهای درخواست کننده گواهینامه ایزو اصلی فکر می‌کنند چون یک مدرک واقعی و رسمی از استانداردهای ایزو می‌خواهند باید حتماً مستقیم به سازمان ایزو درخواست خود را اعلام کنند و گواهینامه مستقیم از سازمان بین المللی استاندارد برای شرکت خود را دریافت کنند. باید توجه نمود که وظیفه سازمان ایزو تحقیقات در مورد تمام مشاغل و حرفه‌های دنیا هست و برای هر حرفه و هر زمینه فعالیت یک سری قوانین و دستورالعمل‌هایی را تنظیم می‌نماید و استانداردهای مختلفی را با کدهای مربوطه تدوین می نماید و با انتشار گواهی‌نامه‌ها همراه با مستنداتشان در سایت جهانی ایزو و یک هماهنگی و یکسان ‌سازی را در تمام قوانین و دستورالعمل‌های دنیا به وجود می‌آورد. سازمان بین المللی استاندارد کار صدور گواهینامه ایزو را انجام نمی‌دهد. ولی به جهت اینکه باید یک نهاد یا موسسه بر روی صدور گواهینامه ایزو اصلی نظارت داشته باشد، سازمان بین المللی استاندارد یک نهاد رسمی و قانونی بزرگ به نام International Accreditation Forum را تاسیس نمود تا به عنوان یک انجمن اعتبار دهنده بین المللی بر روی مراکز کشورهای عضو سازمان ایزو نظارت کند. هر کشور یک نماینده یا یک مرکز اعتبار دهنده به نام Accerdiation Body دارد. همچنین مراجع صدور گواهینامه ایزو زیادی هستند که در هر کشور فعالیت می کنند. البته فقط مراجعی که تحت نظارت AB اعتبار دهی می شوند می‌توانند به صورت رسمی و قانونی فعالیت کنند. مراجع صدور گواهینامه ایزو اصلی را Certification Body می‌نامند. به طور کلی از مباحث بالا نتیجه گرفتیم که گواهینامه ایزویی که یک مرجع صدور گواهینامه تحت اعتبار یک مرکز اعتبار دهنده عضو انجمن اعتباردهندگان بین المللی صادر نماید یک گواهینامه ایزو اصل و اورجینال می‌باشد.

 

زمان لازم جهت اخذ گواهینامه ایزو اصلی

درخواست کنندگان گواهینامه ایزو اصلی باید بدانند که مراحل اخذ گواهینامه ایزو اصلی به خاطر این که یک سازمان باید تمام قوانین و دستورالعمل های ایزو را در مجموعه خود طراحی و پیاده سازی نماید و تمام موانع و نقص ها را رفع کند و عدم انطباقات را نیز برطرف نماید. از طرف دیگر چون مرحله طراحی و مستندسازی و پیاده سازی استانداردهای ایزو باید با توجه به ساختار هر سازمانی انجام شود مسلما به زمان بیشتری نیاز هست. پس اگر مرکز مشاوره‌ای به شما گفت در مدت زمان کوتاهی می تواند گواهینامه ایزو اصلی را برای شما صادر نماید مطمئن باشید که قصد کلاهبرداری دارد و گواهینامه تقلبی و فکر را برای شما آماده می‌نماید. مراحل اخذ و دریافت گواهینامه ایزو اصلی باتوجه به گذراندن یک سری مرحله‌های پیش نیاز مانند مشاوره، آموزش، طراحی، مستندسازی و پیاده سازی و همچنین با توجه به ساختار وحجم سازمان و تعداد فرآیندها به مدت زمان بیشتری نیاز دارد. البته با تسلط کارشناسان مرکز سامان کاران میتوان سرعت طی کردن پروسه اخذ را افزایش داد.

 

نحوه اخذ ايزو ارزانصفحه ما را در اینستاگرام دنبال کنید

نظرات (0)

تاکنون هیچ نظری ارسال نشده است

نظرات خود را ارسال کنید

  1. ارسال نظر به عنوان میهمان
پیوست ها (0 / 3)
کوقعیت خود را به اشتراک بگذارید
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

گواهینامه های مهم

نحوه ی اخذ گواهینامه گواهی نامه ایزو ISO و HSE و CE و IMS و رتبه گرید انفورماتیک IT پیمانکاری

media/k2/items/src/873514e130e46a244b5aae0b135db01f.jpg
  نحوه اخذ گواهینامه ایزو نحوه اخذ
media/k2/items/src/ea82697ed9755e975f3c7d735db2070c.jpg
نحوه اخذ گواهینامه HSE نحوه اخذ و دریافت گواهی
media/k2/items/src/05a977f75c8bd421cf67e35678973f79.jpg
نحوه اخذ گواهینامه CE اتحادیه اروپا نحوه اخذ
media/k2/items/src/71ab1197965a26d2e4379f8b23c36ebb.jpg
نحوه اخذ گرید و رتبه پیمانکاری و انفورماتیک نحوه
Template Settings

Color

For each color, the params below will give default values
Black Blue Brow Green Cyan

Body

Background Color
Text Color
Layout Style
Select menu
Google Font
Body Font-size
Body Font-family