تفاوت بین گواهینامه صلاحیت پیمانکاری و گواهینامه صلاحیت ایمنی پیمانکاران

تفاوت گواهینامه پیمانکاری با گواهی ایمنی پیمانکار موضوع مهمی است که در اخذ گواهینامه گرید پیمانکاری سازمان برنامه و گواهی ایمنی اداره کار به وجود می آید. تفاوت این دو گواهینامه ( تفاوت بین گواهینامه صلاحیت پیمانکاری و گواهینامه صلاحیت ایمنی پیمانکاران ) چیست؟ حتی این امکان وجود دارد که شرکت ها در انتخاب و برگزیدن هر کدام از این دو گواهی اشتباه کنند و نام این دو گواهینامه را با هم اشتباه بگیرند. برای اینکه متقاضیان این دو گواهینامه از این دو گواهینامه آگاه شده و اطلاعات درستی به دست بیاورند در ابتدای کار به تعریف مختصری از هر یک از این دو گواهی می پردازیم و به اختصار بیان خواهیم کرد که گواهینامه صلاحیت ایمنی پیمانکاران چیست؟ مدارک مورد نیاز و لازمه برای اخذ گواهینامه ایمنی پیمانکاران چیست؟ از کجا می توانم گواهینامه ایمنی HSE پیمانکاران را دریافت کنم؟ گواهی صلاحیت پیمانکاری چیست؟ مدارک مورد نیاز و لازمه ی دریافت گواهینامه پیمانکاری چیست؟ از کجا می توانم مجوز صلاحیت پیمانکاری دریافت کنم؟ به شما متقاضی گرامی توصیه می کنیم برای دریافت پاسخ سوالات خود ادامه مقاله را با دقت بیشتری مطالعه بفرمایید.

گواهی ایمنی پیمانکاران چیست؟ از کجا می توانم گواهینامه صلاحیت ایمنی پیمانکار را دریافت کنم؟ مدارک مورد نیاز برای اخذ گواهینامه ایمنی پیمانکاری چیست؟

گواهی صلاحیت ایمنی پیمانکاری یا گواهی HSE اداره کار و اداره ایمنی کار برای شرکت های پیمانکاری فعال در زمینه های ساختمانی ، آب ، راه و ترابری ، تاسیسات و تجهیزات ، نفت و گاز ، ارتباطات ، صنعت و معدن ، نیرو ، حفاری زمین و کارهای مرمتی کهن است. پیمانکاران در معمولاً هنگام مناقصه ، توسط پیمانکاران مناقصه گزار این گواهینامه را ازشان با عنوان HSE اداره کار نیز ممکنست بخواهند که همین گواهی صلاحیت ایمنی پیمانکاران هست. متقاضیان این گواهینامه ها باید به نام و عنوان دقیق آنها توجه کنند و وقتی تماس می گیرند دقیقاً بدانند و مطلع باشند که گواهینامه صلاحیت ایمنی پیمانکاران را می خواهند و با گواهینامه HSE و یا HSE - MS اشتباه نشود.. پس متقاضی باید بپرسد که گواهینامه HSE مد نظر هست یا گواهینامه ایمنی اداره کار هستید. گواهی ایمنی اداره کار توسط وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی صادر می شود. اگر سازمانی ادعا می کند که گواهی ایمنی پیمانکاری را برای شما صادر می کند یا گواهی HSE پیمانکاری فوری و سریع را برای شما می گیرد، باید بدانید که اصلا اینطور نیست و چنین چیزی امکان ندارد پس ممکن است گواهی جعلی و فتوشاپی به شما ارائه دهد که توسط اداره کار معتبر نیست. شرکت ها غالبا برای دریافت امتیاز لازمه برای حائز شرایط مناقصه شدن برای اخذ این گواهینامه عجله دارند. ممکن است فریب این نوع تبلیغات را بخورند در حالی که این امکان وجود ندارد و گواهی ایمنی HSE اداره کار فقط توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی صادر می شود. صدور گواهینامه صلاحیت ایمنی پیمانکاران طبق ضوابط و مقرراتی که اداره کار تعریف می کند. پیش از این گواهینامه صلاحیت ایمنی پیمانکاران به عنوان گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاران صادر می شد اما اکنون در زمان نگارش این مقاله به عنوان گواهینامه صلاحیت ایمنی پیمانکاران صادر می شود و این عنوان به مرور زمان تغییر و تغییر خواهد کرد. لازم به ذکر است که گواهینامه پیمانکاری پیش نیاز گواهینامه ایمنی پیمانکاران است و ابتدا باید گواهی صلاحیت پیمانکاری اخذ و سپس گواهینامه ایمنی پیمانکاران اخذ شود.

گواهی صلاحیت پیمانکاری چیست؟ از کجا می توانم گواهینامه پیمانکاری بگیرم؟ مدارک مورد نیاز برای اخذ گواهینامه پیمانکاری چیست؟

گواهی صلاحیت پیمانکاری مربوط به شرکت های پیمانکاری فعال در زمینه های ساختمانی، آب، راه و ترابری، تاسیسات و تجهیزات، نفت و گاز، ارتباطات، صنعت و معدن، نیروگاه، حفاری زمین و مرمت آثار باستانی است و توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان صادر می شود. گواهینامه صلاحیت پیمانکاری یا همان گرید و رتبه پیمانکاری در 5 رتبه صادر می شود که بالاترین و بهترین رتبه ای که سازمانی در صورت داشتن شرایط کسب آن می تواند کسب کند رتبه 1 و پایین ترین رتبه 5 است که شرکت ها برای اولین درخواست خودشان باید برای رتبه 5 درخواست دهند. پیش از این عنوان گواهی صلاحیت پیمانکاری ، گواهینامه تعیین صلاحیت پیمانکاری بود که بعداً تغییر نام داد و ممکن است بعدها نیز تغییر کند، اما آنچه در زمان نگارش این مقاله مشخص است عنوان گواهینامه پیمانکاری است. گواهی رتبه پیمانکاری طبق ضوابط سازمان برنامه و بودجه توسط سازمان برنامه و بودجه صادر می شود بنابراین هم زمان بر است و هم باید مراحل قانونی بر طبق سازمان برنامه و بودجه را طی کند، اگر سازمانی ادعای اخذ فوری گواهینامه صلاحیت پیمانکاری کند و به متقاضی وعده دریافت گواهینامه صلاحیت پیمانکاری فوری بدهد قطعاً کلاهبردار است زیرا گواهینامه رتبه بندی پیمانکاری تنها توسط سازمان برنامه و بودجه و بر اساس قوانین سازمان صادر می شود و در صورت همراهی و همکاری شرکت متقاضی با مرکز سامان کاران می تواند روند صدور گواهینامه صلاحیت پیمانکاری را با سازمان برنامه و بودجه تسریع بخشد. اما آنچه هست اخذ آن طبق قوانین دولتی سازمان برنامه و بودجه لازم است. مدت اعتبار گواهینامه صلاحیت پیمانکاری 4 سال بوده و بعد از چهار سال باطل خواهد شد و باید مجددا از ابتدا دریافت گردد. مدارک مورد نیاز جهت اخذ درجه و رتبه پیمانکاران متغیر بوده و جهت کسب اطلاعات بیشتر و بروز رسانی با سامان کاران تماس حاصل فرمایید.

تفاوت بین گواهینامه گواهینامه پیمانکاری و گواهینامه ایمنی پیمانکاران

با توجه به توضیحات فوق، تفاوت دو گواهینامه صلاحیت اداره کار و صلاحیت برنامه و بودجه را می توان به صورت زیر تعریف کرد:

1- تفاوت در نام دو گواهینامه صلاحیت پیمانکاری و گواهینامه صلاحیت ایمنی پیمانکاران.

2- فرق مابین مراجع صادر کننده : مرجع صادرکننده گواهی صلاحیت پیمانکاری (سازمان مدیریت و برنامه ریزی) و گواهی صلاحیت ایمنی پیمانکاران (وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی) می باشد

3- اعتبار گواهینامه صلاحیت برنامه و بودجه 4 سال و اعتبار گواهینامه ایمنی اداره کار به مدت دو سال و پس از آن اعتبار دارد و برای اخذ هر یک مجدداً باید اقدام شود. ابتدا گواهی صلاحیت پیمانکاران باید اخذ گردد و سپس گواهی صلاحیت ایمنی پیمانکاران و یا هر دو به صورت همزمان.

برای هرگونه سوال در مورد گواهینامه صلاحیت پیمانکاری و گواهینامه صلاحیت ایمنی پیمانکاران با مرکز سامان کاران به شماره 09191371079 تماس بگیرید و از خدمات مشاوره و راهنمایی رایگان استفاده کنید. کارشناسان این مرکز به صورت 24 ساعته در خدمت هستند.

 نحوه اخذ ايزو ارزانصفحه ما را در اینستاگرام دنبال کنید

نظرات (0)

تاکنون هیچ نظری ارسال نشده است

نظرات خود را ارسال کنید

  1. ارسال نظر به عنوان میهمان
پیوست ها (0 / 3)
کوقعیت خود را به اشتراک بگذارید
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

گواهینامه های مهم

نحوه ی اخذ گواهینامه گواهی نامه ایزو ISO و HSE و CE و IMS و رتبه گرید انفورماتیک IT پیمانکاری

media/k2/items/src/873514e130e46a244b5aae0b135db01f.jpg
  نحوه اخذ گواهینامه ایزو نحوه اخذ
media/k2/items/src/ea82697ed9755e975f3c7d735db2070c.jpg
نحوه اخذ گواهینامه HSE نحوه اخذ و دریافت گواهی
media/k2/items/src/05a977f75c8bd421cf67e35678973f79.jpg
نحوه اخذ گواهینامه CE اتحادیه اروپا نحوه اخذ
media/k2/items/src/71ab1197965a26d2e4379f8b23c36ebb.jpg
نحوه اخذ گرید و رتبه پیمانکاری و انفورماتیک نحوه
Template Settings

Color

For each color, the params below will give default values
Black Blue Brow Green Cyan

Body

Background Color
Text Color
Layout Style
Select menu
Google Font
Body Font-size
Body Font-family