اخذ گواهینامه ایزو – دریافت گواهینامه ISO

اخذ گواهینامه ایزو – دریافت گواهینامه ISO

یکی از دغدغه‌های متقاضیان و مشتریان گواهینامه های ایزو طی نمودن مراحل سخت و پیچیده و پرداخت هزینه‌های سنگین و سرسام آور می‌باشد. متاسفانه کاغذبازی‌های اداری و پرونده سازی‌هایی که گریبانگیر اکثر افراد در اداره‌ها و ارگان‌های دولتی می‌باشد باعث ایجاد استرس و نگرانی برای اخذ گواهینامه های ایزو هم شده است. دریافت گواهینامه‌های تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاران و تایید صلاحیت پیمانکاری و گواهینامه تعیین صلاحیت شرکت‌های خدماتی از جمله گواهی‌نامه‌های ملی در کشور ایران می‌باشند که سازمان‌ها و شرکت‌هایی که متقاضی اخذ این نوع گواهینامه‌ها هستند با مراحل اداری متعددی روبرو می‌شوند و فکر می‌کنند هنگامی که می‌خواهند گواهینامه بین المللی ایزو را هم دریافت کنند دچار همین مراحل و پیچیدگی‌های متعدد می‌شوند. درست است که گواهینامه های ایزو از دسته مدارک بین المللی محسوب می‌شوند ولی به هیچ وجه شرایط و مراحل اخذ و دریافتشان مشکل و پیچیده نمی‌باشد. همچنین لازم نیست متقاضیان گواهینامه ایزو مدارک زیادی را آماده نمایند بیشتر سازمان‌ها و شرکتهای درخواست کننده انواع گواهینامه‌های ایزو فکر می‌کنند باید از هفت خان رستم برای دریافت گواهینامه ایزو عبور کنند ولی ما با ارائه مشاوره و مطالب مفید ثابت میکنیم کار گرفتن گواهینامه ایزو بسیار ساده و آسان می‌باشد.

 

اسناد لازم برای دریافت گواهینامه ایزو

مدارک و اسنادی که برای شروع انجام پروژه اخذ و دریافت گواهینامه ایزو لازم میباشد فرم درخواست گواهینامه ایزو و تهیه نمونه مستندات گواهینامه‌های ایزو می‌باشد. فرم درخواست ثبت نام گواهی ایزو از طرف مراکز مشاوره ایزو در اختیار سازمان متقاضی قرار می‌گیرد و فقط مسئولان و مدیران مجموعه باید مشخصات فرم تکمیل نمایند. تهیه نمونه مستندات هم می‌تواند توسط کارشناس داخلی در مجموعه انجام شود و هم می تواند توسط کارشناس و متخصص مرکز مشاوره ارائه شود. البته متقاضیان محترمی که با مرکز سامان کاران تماس برقرار می‌کنند در مورد تهیه نمونه مستندات و هزینه آن هم هیچ نگران نباشند چرا که مشاوران و کارشناسان متخصص مرکز سامان کاران با توجه به چندین سال تجربه کاری در حوزه ایزو نمونه مستندات تمام گواهینامه‌ها را تهیه و آماده کرده است و به صورت رایگان در اختیار شما متقاضیان محترم به صورت فرمت ورد قرار می دهد. نمونه مستندات گواهینامه‌های ایزو شامل خط مشی کیفیت، چارت سازمانی، نظامنامه کیفیت و فرم‌ها و دستورالعمل‌های اجرایی در فرآیندها و نمونه روش های اجرایی مرتبط با کنترل مدیریت آموزش رعایت اصول موارد زیست محیطی و نمونه روشهای اجرایی در مورد اصول اجرای ایمنی در محیط کار و غیره می‌باشد.

 

هزینه گواهینامه های ایزو بر چه مبنایی تعیین می شود؟

مراحل و میزان هزینه گواهینامه‌های ایزو بسته به نوع مراجع صدور گواهینامه ایزو مشخص می‌شود. مراجع صدور گواهینامه ایزو به دو صورت خصوصی و بین المللی فعالیت می‌کنند‌ اگر سازمان متقاضی گواهینامه از طرف مراکز خصوصی اقدام به اخذ گواهینامه ایزو نمایند به خاطر اینکه مراجع خصوصی تحت اعتبار و نظارت هیچ مرکز و نهاد معتبری فعالیت نمی‌کنند سازمان متقاضی گواهینامه ایزو را ملزم به تهیه نمونه مستندات و اجرای مستندات و پیاده سازی استاندارد های ایزو نمی‌کنند و مسلماً مرحله ممیزی هم حذف میگردد پس اخذ گواهینامه ایزو از مراجع خصوصی فقط با انتخاب نوع مرجع خصوصی در مدت زمان کم و با هزینه پایین صادر می‌گردد. اگر سازمانها و شرکتهای درخواست کننده گواهینامه ایزو از مراجع صدور بین المللی اقدام نمایند چون مراجع بین المللی معتبر و رسمی هستند تحت اعتبار و نظارت یک مرکز اعتبار دهنده از طرف سازمان ایزو اعتبار دهی می‌شوند و سازمان متقاضی را ملزم به تهیه نمونه مستندات و اجرا و پیاده‌سازی مستندات و استانداردهای ایزو می‌کنند و بعد از انجام مرحله ممیزی توسط کارشناس مراجعه گواهینامه ایزو صادر می‌شود. پس اخذ گواهینامه ایزو از مراجع بین المللی در مدت زمان طولانی‌تری با هزینه بالاتری صادر می‌شود. نکته قابل ذکر اینجاست که درست است هزینه و مدت زمان دریافت گواهینامه بین المللی ایزو از هزینه و مدت زمان دریافت گواهینامه خصوصی بیشتر است ولی ارزشش را دارد و اگر سازمانی زمان و بودجه کافی را داشته باشد برای رشد و بهبود مستمر و توسعه پایدار سازمان قطعاً با گرفتن گواهینامه بین المللی و پیاده‌سازی ملزومات استانداردهای تدوین شده از سوی سازمان جهانی در مجموعه‌اش به نتیجه مطلوب خواهد رسید.

 

سنجش اعتبار و اصالت گواهینامه‌های ایزو

سازمان استاندارد را با نام ایزو ISO معرفی می‌کنند. سازمان ایزو وظیفه تدوین استانداردهای عمومی و تخصصی را برعهده دارد و برای نظارت بر مراجعی که گواهینامه ایزو را به سازمان‌ها و شرکت‌ها ارائه می‌دهند یک نهاد رسمی و قانونی به نام انجمن اعتباردهندگان بین المللی را تاسیس کرده است. کار انجمن اعتباردهندگان بین‌المللی IAF اعتباردهی به نهادها و کشورهایی است که بر روی مراجع صدور گواهینامه ایزو نظارت می‌کنند. بنابراین سنجش و اعتبار اصالت گواهینامه ایزو از طریق ریجستری به راحتی انجام پذیر می‌باشد. یعنی اینکه سازمان متقاضی باید نام مرجع صدور گواهینامه ایزو را بتواند در سایت مرکز اعتبار دهنده کشور مورد نظر پیدا کند و نام مرکز اعتبار دهنده نیز باید داخل سایت IAF وجود داشته باشد. زنجیره استعلام و ریجستری با ارائه اصطلاحات به شرح زیر می‌باشد. اگر CB تحت اعتبار AB عضو IAF باشد گواهینامه ISO صادر شده معتبر می‌باشد.

 

نحوه اخذ ايزو ارزانصفحه ما را در اینستاگرام دنبال کنید

نظرات (0)

تاکنون هیچ نظری ارسال نشده است

نظرات خود را ارسال کنید

  1. ارسال نظر به عنوان میهمان
پیوست ها (0 / 3)
کوقعیت خود را به اشتراک بگذارید
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

گواهینامه های مهم

نحوه ی اخذ گواهینامه گواهی نامه ایزو ISO و HSE و CE و IMS و رتبه گرید انفورماتیک IT پیمانکاری

media/k2/items/src/873514e130e46a244b5aae0b135db01f.jpg
  نحوه اخذ گواهینامه ایزو نحوه اخذ
media/k2/items/src/ea82697ed9755e975f3c7d735db2070c.jpg
نحوه اخذ گواهینامه HSE نحوه اخذ و دریافت گواهی
media/k2/items/src/05a977f75c8bd421cf67e35678973f79.jpg
نحوه اخذ گواهینامه CE اتحادیه اروپا نحوه اخذ
media/k2/items/src/71ab1197965a26d2e4379f8b23c36ebb.jpg
نحوه اخذ گرید و رتبه پیمانکاری و انفورماتیک نحوه
Template Settings

Color

For each color, the params below will give default values
Black Blue Brow Green Cyan

Body

Background Color
Text Color
Layout Style
Select menu
Google Font
Body Font-size
Body Font-family