iso14001 certification

نحوه دریافت گواهینامه ایزو ۱۴۰۰۱

گواهینامه ISO 14001:2015 چیست؟

استاندارد ایزو ۱۴۰۰۱ دارای قوانین و الزاماتی می‌باشد که در تمام سازمان‌هایی که فعالیت آنها بر روی محیط زیست اثر می‌گذارد به کار برده می‌شود. اجرای سیستم مدیریت زیست محیطی در یک مجموعه فرآیندها و فعالیت‌هایی که بر روی محیط زیست اثر می‌گذارند را شناسایی می‌کنند و برای کاهش اثرات عوامل تاثیرگذار و مخرب راهکارهایی طبق قوانین ملی و بین المللی ارائه می‌کند. سیستم مدیریت زیست محیطی تحت عنوان گواهینامه ایزو ۱۴۰۰۱ استاندارد مورد نیاز اکثر شرکت‌ها و سازمانها در حوزه رعایت الزامات و قوانین محیط زیست مطرح می‌باشد.

 

استقرار استاندارد سیستم مدیریت زیست محیطی ایزو ۱۴۰۰۱

 طراحی و اجرای سیستم مدیریت زیست محیطی در هر سازمانی بسته به نوع عملکردها و فرآیند‌هایش متفاوت می‌باشد. میزان اجرا و سختگیری سیستم مدیریت زیست محیطی ممکن است در دو سازمان با یک محصول مشابه متفاوت باشد یعنی اینکه هر سازمان بسته به حجم و میزان فرآیندها و دستگاه‌ها و تجهیزاتی که دارند و با توجه به میزان سختگیری مراجع صدور انتخاب می‌کنند متفاوت می‌شود و سطح آن متغیر می‌گردد. سازمان‌ها و شرکت‌ها برای اجرا و طراحی یک سیستم مدیریت زیست محیطی به صورت مشترک بر روی چهار اصل رفتار می‌کنند و با طی کردن این چرخه با انجام تغییرات و بهبود مستمر فرآیندها در کسب و کارها رونق ایجاد می‌کنند. استقرار سیستم مدیریت زیست محیطی نیز هم با وجود چرخه PDCA موجب ایجاد رونق و بهبود مستمر در یک سازمان می‌شود. P مخفف کلمه plan به معنای طرح و برنامه ریزی و A مخفف کلمه Act به معنای عمل کردن و D مخفف کلمه DO به معنای انجام دادن و C مخفف کلمه Check به معنای بررسی می‌باشند. اصل اول طراحی و برنامه ریزی و اصل دوم اعمال برنامه ریزی طرح‌های داده شده و اصل سوم انجام طرح‌ها و اصل چهارم بررسی و چک عملکردها می‌باشد. در واقع می‌توان گفت سازمان‌ها و شرکت‌ها می‌توانند سیستم مدیریت زیست محیطی Environmental Manegment systems را با اجرای چرخه Plan-Do-Check-Act به صورت کاملا صحیح و اصولی در سطح مجموعه‌شان مستقر کنند.

هدف از دریافت گواهینامه ISO 14001 چیست؟

گواهینامه ایزو ۱۴۰۰۱ استاندارد بین المللی و مهم و پرکاربرد می‌باشد که در کنار اخذ گواهینامه ایزو ۹۰۰۱ سیستم مدیریت کیفیت می‌توانند یک سیستم تقریبا یکپارچه‌ای را ایجاد نمایند. در واقع هنگامی که سازمانی به همراه افزایش سطح کیفیت محصولات و خدماتش به قوانین و اصول حفاظت از محیط زیست متعهد باشد سیستم مدیریتی اجرا شده موجب ایجاد توسعه‌ای پایدار در سازمان می‌شود. گواهینامه ایزو ۱۴۰۰۱ با طراحی قوانین و دستورالعمل های بین المللی برای سازمان‌ها و شرکت‌های متقاضی دستاوردهای زیادی را به همراه می‌آورد. اولین و مهمترین دستاورد استفاده از سیستم مدیریت زیست محیطی و حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی در برابر آثار نامطلوب و مخربی است که از طرف فرآیندها به وجود می آیند. سیستم مدیریت زیست محیطی به سازمان‌ها کمک می‌کند تا بتوانند مطابق با قوانین بین المللی در برابر محیط زیست رفتار کنند و عملکرد مثبت و موثر سازمانی خود را نسبت به محیط زیست افزایش دهند و از طرف دیگر با مسئولیت پذیری کارکنان مجموعه نسبت به انجام درست و اصولی فرآیندهای سازمان کنترل می شوند و از طراحی تا تولید و از توزیع تا مصرف و از دفع پسماندها همگی تحت الشعاع سیستم مدیریت زیست محیطی قرار می‌گیرند. اجرای ملزومات گواهینامه ایزو ۱۴۰۰۱ باعث ایجاد ارزش افزوده برای سازمان می‌شود و نام و شهرتی جهانی را برای سازمان به ارمغان می‌آورد. سازمان‌ها با رعایت الزامات این گواهینامه می‌توانند مصرف صحیح انرژی را مدیریت کنند و مدیریت انرژی منجر به مدیریت منابع طبیعی می‌شود. عملکرد بهتر و مثبت فرآیندها موجب افزایش سود آوری می‌گردد.

 

مدارک و شرایط لازم جهت دریافت گواهینامه ایزو ۱۴۰۰۱

کلیه صنایع و مشاغلی که متقاضی دریافت گواهینامه ایزو ۱۴۰۰۱ هستند به مدارک و شرایط خاص و پیچیده‌ای نیاز ندارند. هر سازمان و مجموعه‌ای که در حال انجام فرآیندهایی باشد با هر حجم و اندازه‌ای و با هر نوع کسب و کاری می‌توانند برای اخذ استاندارد سیستم مدیریت زیست محیطی اقدام نمایند. مدارک مورد نیاز برای گرفتن گواهینامه ایزو ۱۴۰۰۱ نیز در ابتدا تکمیل فرم سفارش و ثبت نام گواهینامه ایزو ۱۴۰۰۱ و مدرک دوم تهیه نمونه مستندات گواهینامه ایزو ۱۴۰۰۱ می‌باشد. اکثر مراکز مشاوره ایزو در قبال تهیه نمونه مستندات از متقاضیان و مشتریانشان مبالغ زیادی را دریافت می‌کنند ولی مرکز سامان کاران این مژده را برای تمام کاربران و مشتریان محترم خود دارد که می‌توانند کلیه نمونه مستندات هر نوع گواهینامه ایزویی را بصورت رایگان در قالب فایل WORD از مرکز سامان کاران دریافت نمایند. همچنین کلیه مشاوره‌های مرکز بصورت ۲۴ ساعته و‌ رایگان می‌باشد.

 نحوه اخذ ايزو ارزانصفحه ما را در اینستاگرام دنبال کنید

نظرات (0)

تاکنون هیچ نظری ارسال نشده است

نظرات خود را ارسال کنید

  1. ارسال نظر به عنوان میهمان
پیوست ها (0 / 3)
کوقعیت خود را به اشتراک بگذارید
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

گواهینامه های مهم

نحوه ی اخذ گواهینامه گواهی نامه ایزو ISO و HSE و CE و IMS و رتبه گرید انفورماتیک IT پیمانکاری

media/k2/items/src/873514e130e46a244b5aae0b135db01f.jpg
  نحوه اخذ گواهینامه ایزو نحوه اخذ
media/k2/items/src/ea82697ed9755e975f3c7d735db2070c.jpg
نحوه اخذ گواهینامه HSE نحوه اخذ و دریافت گواهی
media/k2/items/src/05a977f75c8bd421cf67e35678973f79.jpg
نحوه اخذ گواهینامه CE اتحادیه اروپا نحوه اخذ
media/k2/items/src/71ab1197965a26d2e4379f8b23c36ebb.jpg
نحوه اخذ گرید و رتبه پیمانکاری و انفورماتیک نحوه
Template Settings

Color

For each color, the params below will give default values
Black Blue Brow Green Cyan

Body

Background Color
Text Color
Layout Style
Select menu
Google Font
Body Font-size
Body Font-family